آموزش خوش بینی به کودک
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

در راستای نهادینه کردن موفقیت از دوران کودکی در افراد لازم است به نکاتی که باعث خوش بینی در کودکان می شود اشاره کنیم.

*‌ اجازه دهید كودك موفقیت را تجربه كند. كودكان زمانی كه به موفقیتی دست پیدا می‌كنند، می‌توانند اعتماد به نفس و خوش‌بینی را تجربه كنند و این خصوصیات را پرورش دهند. بنابراین از همین امروز شروع كنید؛ بگذارید كودك بعضی از كارها را خودش انجام دهد و با موفقیت به پایان برساند. (در این وضعیت شما می‌توانید به او كمك كنید، اما هیچ‌وقت تمام كار را خودتان برای او انجام ندهید.)

*‌ برای موفقیت‌های كودك ارزش قائل شوید. زمانی كه كودك به موفقیت می‌رسد، به او كمك كنید متوجه شود چگونه به این مرحله رسیده است و این موفقیت را به عنوان ویژگی مثبت او بدانید.

*‌ دائم كودك را تشویق نكنید و برای هر كاری او را مورد تمجید و تحسین قرار ندهید. متخصصان می‌گویند اگر به كودك بگویید هر كاری كه انجام می‌دهد فوق‌العاده است ـ به جای این ‌كه به او كمك كنید موفقیت‌های واقعی را تجربه كند ـ او را در موقعیت نامناسبی قرار می‌دهید كه برایش نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

فراموش نكنید هیچ‌وقت برای این‌ كه مثبت‌اندیش‌تر باشید، دیر نیست. پس اگر شما هم حس می‌كنید خیلی مثبت فكر نمی‌كنید، از همین امروز طرز فكرتان را تغییر دهید تا فرزندان شما هم خوش‌بین‌تر باشند و خانواده‌ای موفق‌تر داشته باشید.

 

   






تاریخ: چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:خوش بینی, کودک, موفقیت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا