عدم حمايت نهادهاي دولتي از مراكز بازپروري معتادين
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر
کعبی با انتقاد از عملکرد بهزیستی اعلام کرد:
کد خبر: ۲۴۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام این‌که نخستین مرکز درمان معتادان آبادان در یک قدمی تعطیلی قرار دارد، گفت: بیماران روانی و متکدیانی که شبانه در خیابان‌های آبادان رها می‌شوند، چشم انتظار توجه سازمان بهزیستی هستند.

عبدالله کعبی در گفت‌وگو با خانه ملت, درباره ساماندهی متکدیان و معتادان در آبادان، افزود:  بعد از دفاع مقدس بدترین پدیده اعتیاد و آلودگی جوانان به مواد مخدر بود که در بعد اجتماعی و اقتصادی آسیب جدی وارد کرده است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالا بودن نرخ  بیکاری نخستین عامل در گرایش  جوانان به مواد مخدر است همچنین نبود امکانات تفریحی و مراکز فرهنگی و ورزشی باعث شده تا جوانان آبادانی برای پر کردن اوقات فراغت به مواد افیونی روی بیاورند.

وی ضمن ابزاز تأسف نسبت به عملکرد سازمان بهزیستی به عنوان متولی جمع آوری متکدیان و معتادان، گفت: اقدامات این سازمان موفقیت‌آمیز نبوده و نتوانسته در مبارزه با این پدیده شوم مثمر ثمر عمل کند.

نماینده مجلس هشتم با اشاره به رها شدن بیماران روانی درخیابان‌های آبادان, توضیح داد: این در حالی است که متکدیان و بیماران روانی سایر شهرها پس از جمع‌آوری با مینی‌بوسی, آنها را شبانه در آبادان رها می‌کنند.

کعبی ادامه داد: حتی در زمینه ایجاد و مدیریت مراکز درمانی و بازپروری معتادان در شهر آبادان اقدامات خوبی انجام نشده است.

نماینده مجلس هشتم ضمن یادآوری راه‌اندازی نخستین مرکز درمان معتادان آبادان در۱۰ سال گذشته، اعلام کرد: به دلیل عدم حمایت از سوی دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان بهزیستی، این مرکز در یک قدمی تعطیلی قرار دارد.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس دلیل این اتفاق را عدم ارائه امکانات به این مراکز دانست و گفت: معتادان پس از ترک در مراکز بازپروری از سوی خانواده‌هایشان نه تنها حمایت نمی‌شوند بلکه به دلیل نداشتن شغل مناسب پس ازمدتی به مصرف مواد روی می‌آورند.

 وی همچنین با عنوان پرداخت مستمری به مهاجران آبادانی در سال‌های پس از دفاع مقدس، افزود: این تصمیم باعث شد تا افرادی که در سایرشهرها شغلی داشتند برای دریافت این مستمری به آبادان برگردند.  پس از این اتفاق فقر در آبادان شایع شد؛ در حقیقت مستمری باید به سالمندان و از کارافتادگان یا قشر کم درآمد جامعه تعلق  ‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن یادآوری سختی‌هایی که مردم این شهر در ایام جنگ و سال‌های پس از آن متحمل شده‌اند، گفت: بیش از ۲۰ سال از آن سال‌ها می‌گذرد ولی همچنان حلقه های زنجیر وار مشکلات در آبادان تنیده می‌شود.




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:تابناك,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا