تحلیلی بر برد پرسپولیس بعد از چهار باخت متوالی(آسیب شناسی)
موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

پرسپولیس بعد از چهار باخت متوالی بالاخره دربی 74 را به کمک شانس و اقبال از رقیب قدرتمند خود استقلال برد تا بسیاری از طرفداران پرسپولیس دچار سکته نشوند. من دعا دعا می کردم که این دفعه حتماً پرسپولیس ببرد چون می دانستم اگر این دفعه هم می باخت تلفات طرفداران پرسپولیس بسیار زیاد می شد. ما خبر نداریم ولی در اقصی نقاط کشور بسیاری هستند که به خاطر باخت تیم شان دچار مرگ می شوند و هیچ کسی هم مطلع نمی شود.

کاش جایی پیدا می شد که فرهنگ سازی کند و طرفداران به بینش و بصیرت لازم برای طرفداری از یک تیم تجهیز شوند. این مشکل از صدا و سیما و رسانه های جمعی است که جو کاذب رقابت ایجاد کرده و باعث می شود سلامت بسیاری از هموطنان مان به خطر بیفتد در عین حال هیچگونه فرهنگ سازی صورت نمی گیرد و واقعیت ها در پس فیلترهای حواس پنجگانه ما مستور می ماند.

شما فکر می کنید چرا امیر قلعه نوعی بعد از باخت تراکتورسازی دچار حمله قلبی شد در حالیکه او هنوز بسیار جوان است و موهای سرش جم نخورده است. باید تحلیل کنیم و اگر تحلیل کنیم به این نکته می رسیم که فرهنگ طرفداری صحیح از تیم های فوتبال در کشور ما نهادینه نشده و به همین دلیل ما قربانی می دهیم. اوج فاجعه را در حمله قلبی آقای قلعه نوعی بعد از بازی تراکتورسازی-استقلال،می توان ذکر کرد. حمله قبلی آقای قلعه نوعی انباشت مطالبات یک جانبه هواداران است. ما موقعی که دیوانه وار طرفدار یک تیم می شویم و تمام ارزش ها و اخلاقیات را در پای آن قربانی می کنیم یقیناً بار اصلی و تجمع فراوانی آن بر دوش سرمربی است و در ضمن باید برای فرهنگ سازی در سطح مربیان هم فکری کرد. مربی یا سرمربی هم باید ظرفیت مطالبات غیرمنطقی هواداران را داشته باشد که باز هم نیاز کار فرهنگی در سطح بالاتر دارد.

ما حق داریم از هز تیمی که دوست داریم طرفداری کنیم ولی موقعی که این طرفداری جزء اهداف اصلی ما قرار می گیرد ویران کننده است. چه بسا خانواده هایی که به همین دلیل از هم پاشیدند و افراد زیادی بی سرپرست شدند. البته در مقابل سرنوشت الهی نمی توان چونه زد ولی ما وظیفه ای داریم که باید به انجام برسانیم و آنهاییکه وظایف خود را بهتر انجام دادند کمتر دچار این حوادث شدند. در اینجا پیامی برای امیر فوتبال ایران دارم که ایشان قدر سلامتی خود را بدانند. چون قبل از هر چیز ادامه ی کار به سلامت ایشان بستگی دارد. ثانیاً یقین بدانید که تراکتورسازی در این فصل قهرمان خواهد شد. سوم اینکه ما طرفداران پرسپولیس از ایشان درخواست می کنیم در فصل آینده رهبری تیم ما را به عهده بگیرند.





تاریخ: شنبه 15 بهمن 1390برچسب:امیر قلعه نوعی, پرسپولیس, استقلال,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا