موسسه ورزشی ترلان قشقایی شاهین شهر
ماموریت این وبلاگ، اطلاع رسانی در خصوص ورزش قشقایی های شاهین شهر

پربازدیدترین سایت قشقایی، سایت بزرگترین آرشیو عکس ایل قشقایی، طبیعت، شکار می باشد که به مدیریت آقای مهندس مجتبی عبدالهی از طایف شش بلوکی تیره کوهی اداره می شود. بازدید از این وبلاگ به کسانی که عاشق زندگی خاص عشایری و طبیعت هستند توصیه می شود.




ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

استاد شهریار وقتی معشوقه اش رو روز سیزده به در با همسر وبچه به بغل
میبینه... :
سر و همسر نگرفتم که گرو بود سرم
تو شدی مادر و من با همه پیری پسرم
تو جگر گوشه هم از شیر بریدی و هنوز
من بیچاره همان عاشق خونین جگرم
منکه با عشق نراندم به جوانی هوسی
هوس عشق و جوانیست به پیرانه سرم
پدرت گوهر خود تا به زر و سیم فروخت
پدر عشق بسوزد که در آمد پدرم
عشق و آزادگی و حسن و جوانی و هنر
عجبا هیچ نیرزید که بی سیم و زرم
سیزده را همه عالم به در امروز از شهر
من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم
تا به دیوار و درش تازه کنم عهد قدیم
گاهی از کوچه‌ی معشوقه‌ی خود می‌گذرم



ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

از نامه های بابا لنگ دراز به جودی ابوت

جودی! کاملا با تو موافق هستم که عده ای از مردم هرگز زندگی نمی کنند و زندگی را یک مسابقه دو می دانند و می خواهند هرچه زودتر به هدفی که درافق دوردست است دست یابند و متوجه نمی شوند که آن قدرخسته شده اند که شاید نتوانند به مقصد برسند و اگرهم برسند ناگهان خود را در پایان خط می بینند. درحالی که نه به مسیر توجه داشته اند و نه لذتی از آن برده اند. دیر یا زود آدم پیر و خسته می شود درحالی که از اطراف خود غافل بوده است. آن وقت دیگر رسیدن به آرزوها و اهداف هم برایش بی تفاوت می شود و فقط او می ماند و یک خستگی بی لذت و فرصت وزمانی که ازدست رفته و به دست نخواهد آمد. ... 

جودی عزیزم! درست است، ما به اندازه خاطرات خوشی که از دیگران داریم آنها را دوست داریم و به آنها وابسته می شویم. هرچه خاطرات خوشمان از شخصی بیشتر باشد علاقه و وابستگی ما بیشتر می شود. پس هرکسی را بیشتر دوست داریم و می خواهیم که بیشتر دوستمان بدارد باید برایش خاطرات خوش زیادی بسازیم تا بتوانیم دردلش ثبت شویم.




تاریخ: دو شنبه 13 مرداد 1393برچسب:بابالنگ دراز, جودی ابوت,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

این نقطه ها از کف پا هر کدام برای درمان قسمتی از بدن هستند
با توجه به این عکس هر قسمتی از بدنتان را که مشکل پیدا کرد ماساژ دهید تا بهبود یابد




تاریخ: دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:روانشناسی، علم ماساژ,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 




تاریخ: یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:مادر, محمود حسابی, محمد بهمن بیگی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 

 

خبرگزاری مهر: استاندار فارس گفت: ادامه راه بهمن بیگی برای از بین بردن مشکلات عشایر فارس لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی عصر یکشنبه در جلسه شورای عشایر استان فارس یادآور شد: مهمترین مشکل عشایر، آموزش و سواد بود که با حضور و تلاش "بهمن بیگی" این مشکل بزرگ از بین رفت.
وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که از میان عشایری که توسط بهمن بیگی آموزش دیده اند گروه زیادی با مدارک بالای تحصیلی و جایگاه بالای اجتماعی وجود دارند.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز مشکلات عشایر به بزرگی عدم آموزش آنها نیست، گفت: مشکل بهداشت و درمان عشایر به بزرگی سواد آنها نیست که قابل حل نباشد بلکه باید از همان مسیری که "بهمن بیگی" رفت استفاده کنیم تا مشکلات عشایر برطرف شود.

احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید اسکان عشایر درست و با برنامه ریزی باشد تاکید کرد: آنچه که مهم است باید به توانمند سازی عشایر اسکان یافته توجه داشته باشیم.

وی یادآور شد: نباید عشایری که کوچ آنها نوعی اشتغال بود را ساکن کرد و امکانات در اختیار آنها قرار نداد.

استاندار فارس تصریح کرد: زمانی بحث آب شرب عشایر مطرح بود اما امروز بحث آب برای دام های عشایر مطرح است که باید با دقت بسیار به اینگونه موارد توجه داشت.

وی تاکید کرد: امروز عشایر ایران در دنیا نمونه است که باید این زندگی سنتی را حفظ کرد البته به گونه ای که مشکلات آنها برطرف شود.




تاریخ: چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:محمد احمدی، استاندار فارس,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

هنگامى كه چیزى را اراده مى كنیم كافى است كه به آن بگوئیم موجود باش، فورا موجود مى شود - 40 سوره النحل-إِنَّما قَوْلُنا لِشَیْاإِذا أَرَدْناهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ 

فرمان او تنها این است كه هرگاه چیزى را اراده كند به او مى گوید: موجود باش. آن چیز بی درنگ موجود مى شود - 82 یاسین - إِنَّما أَمْرُهُ إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ

و چون اراده كارى كند تنها آن را گوید: باش. پس مى شود - 68 غافر فَإِذا قَضى أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ

پدیدآورنده آسمانها و زمین است و هرگاه كه اراده چیزى كند بدان گوید: باش، در دم وجود مى یاید- 117 بقره- بَدیعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذا قَضى أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ

او چون كارى را اراده كند، همین قدر به آن مى گوید: انجام شو ، پس همان لحظه آن کار انجام می شود - 35 مریم - إِذا قَضى أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ لَهُ كُنْ فَیَكُونُ

و او كسى است كه آسمانها و زمین را بحق آفرید و روزى بگوید: باش، پس مى شود. قول او حق است و پادشاهى از آن اوست - 73 انعام - وَ هُوَ الَّذی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَ یَوْمَ یَقُولُ كُنْ فَیَكُونُ قَوْلُهُ الْحَقُّ وَ لَهُ الْمُلْكُ

مطالب ناب و زیر خاکی در لینک وبلاگ :
http://ostadsamadi.mihanblog.com




تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا
 



تاریخ: سه شنبه 17 تير 1393برچسب:کن فیکون,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا

 الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ                           (الزمر -18)

     گاه یک تصمیم سنجیده و درست در یک موقعیت خاص، رویدادی بزرگ را رقم می زند، جان انسان یا انسانهایی را از مرگ نجات می بخشد، فردایی روشن را نوید می دهد، حقایقی ارزشمند و ماندگار را آشکار می کند و گاه این تصمیم  اثراتی  بر جای می گذارد که آینده و آیندگان را به تحسین وا می دارد و تصمیم گیرنده را تا همیشه تاریخ دعاگوی می شوند.

     در روزگار غبار آلود آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت اله مهدوی کنی (ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری فعلی ) و رئیس کل کمیته های فرهنگی وقت، به دنبال تهمت های ناروایی که عده ای حق ناشناس و یا ناآشنا و فرصت طلب  به استاد محمد بهمن بیگی ( بنیان گذار تعلیمات عشایر ایران ) زده بودند، تصمیمی سنجیده و درست گرفتند. در حالی که در آن فضا، جان این انسان بزرگ و کم نظیر تاریخ معاصر ایران در چند قدمی خطر قرار گرفته بود. دیداری مبارک بین حضرات آیات عظام موسوی اردبیلی و مهدوی کنی صورت می گیرد و با پیشینه ذهنی خوبی که از خدمات تعلیمات عشایر در ایل شاهسون اردبیل در خاطر آیت اله موسوی اردبیلی ایجاد شده بود تقدیر الهی بر قلم آیت اله مهدوی کنی رقم می خورد و یادداشتی می نگارد که :

    "....آقای محمد بهمن بیگی خدمات شایانی به عشایر ایران کرده است، احدی حق مزاحمت او را ندارد !"

     این تصمیم و تدبیر حکیمانه تاریخی وجود استاد محمد بهمن بیگی را تا سی و سه سال بعد  برای این آب و خاک حفظ می کند.

     اثرات  این اقدام ارزشمند که در پی آن دیدار مبارک تاریخی روی می دهد، برای تاریخ این سرزمین فصلی نو را رقم می زند. بی گمان اگر این سطر بر قلم آیت اله جاری نمی شد، ادبیات ایران نویسنده ای بزرگ را از کف می داد و از فیض قلم سحرآمیز او محروم می شد. استاد بهمن بیگی پس از این تاریخ، دوران تازه ای از زندگی خویش را گشود و آثاری فاخر را به جامعه ایران و جهان تقدیم کرد که اولا˝ از حیث شیوایی و رسایی زبان و بیان، به اعتراف بزرگان ادبیات معاصر از زیباترین و سالم ترین نثرهای معاصر است و ثانیا˝ تجربیات و یافته های سی سال تلاش صادقانه و پی گیر خویش را در لباس برازنده معلمی و تربیت انسانهای محروم و ستم کشیده، برای بهره مندی نسلهای بعد نوشت به یادگار گذاشت. را ه و رسم معلمی، سخت کوشی، ظلم ستیزی، شهامت، عشق به ایران و هزاران نکته ارزنده و گوهر تابنده را به مخاطبانش ارزانی می کند. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران باز نشستگی نیز  تا آخرین روزهای حیات خویش هم دانش آموخت و هم معلمی کرد. این فرصت بی نظیر که اهمیتش در نگاه فرهیختگان، کمتر از فرصت سی ساله معلمی او و تعلیم و تربیت محرومان عشایر نیست، به برکت یک تصمیم درست و اندیشمندانه است.

     اینک ما دوستداران استاد محمد بهمن بیگی، در روزها و شب های پر برکت ماه مبارک رمضان که لحظه هایش سرشار از لطف و استجابت است با تمام وجود از پیشگاه خداوند بزرگ برای شفای عاجل حضرت آیت اله مهدوی کنی دعا می کنیم و امیدواریم به برکت این ماه عزیز و این ساعات رحمت الهی، خداوند رحمان لباس عافیت و سلامت بر ایشان بپوشاند.

     و از همه دوستداران استاد بهمن بیگی می خواهیم در این نیایش جمعی با ما همراه  شوند تا خداوند متعال، وجود زیجود این مرد الهی  را برای خدمت به اسلام و مسلمین و تصمیم های سازنده در لحظات خاص حفظ نماید. انشااله

تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:مجل اینترنتی آنلاین قشقایی,
ارسال توسط اله کریم عباس نیا